A Little Bit of Seriousness A Whole Lot of Fun...

boffopaidmail.com

Google

Monday, July 11, 2005

Balasan Allah...?

Aku sessungguhnya kecewa dengan apa yang berlaku. Dalam 5 bulan lepas, set golf aku dicuri. Driver kesayangan aku Callaway Biggest Big Bertha, hilang... Maruman iron aku pun turut hilang... Perasaan kecewa tak pernah padam. Tapi aku sentiasa memujuk hatiku perlahan-lahan. Yang hidup pastikan mati... Yang ada pasti kan tiada suatu hari nanti... Takdir penentu segala. Pasrah... Sesungguhnya Tuhan maha mengetahui... Pasrah... In the end, bini kesayangan belikan golf set baru... Terima kasih dear...
Kejadian terbaru, malam semalam... Tayar kereta bini aku hilang... Nasib baik tayar spare... Perasaan kesal dan kecewa masih belum reda... Tak tahu nak luahkan pada siapa... Ye.. Allah maha mengetahui... Anak aku kata biar Allah saja yang balas diorang ngan neraka...
Tayar kereta pancit malam Sabtu hari tu... Oleh kerana terlalu sibuk ngan urusan dunia, tak sempat nak gi tampal... Letak kat bonet belakang dulu... Pada tengahari Sabtu tu pulak nak gi main golf ngan kawan... Jadi bonet perlu dikosongkan untuk letak 4 golf set... So, aku ambik tayar tu letak kat rumah... Pagi Ahad bangun nak gi tampal, tayar sudah tak de... Hmm....
Kalu tayar basikal, aku buleh sabar sikit... Ni tayar Nazaria... Isk.. isk... Kopak lagi aku... Apa pun, aku masih lagi ada family... Bini dan anak2...
Apa yang aku pikir sekarang? :
  1. Ape takde kerja lain ke diorang ni...? Tak terdetik ke di hati mereka yang mak dan ayah mereka turut merasa peritnya di alam kubur hasil kerja jahanam mereka ni...
  2. Notice tak, rumah2 kita ni seolah2 diperhatikan oleh orang2 durjana ni setipa detik... Ape taknya, tayar tu berada di depan rumah kurang dari 12 jam. Lesap...
  3. Hopeless... Pernah tak korang rasa camni? Dalam keadaan korang tak leh buat apa2.. Repot polis? Rasa macam perabih dakwat pen & perabih ayq liuq je... Bukan sebab kredibiliti polis tapi ada harapan jumpa ke? Polis nak buat apa? Banyak lagi kes2 heavy metal yang lain...
  4. Apakah aku yang cuai...? Memang pun.. Tak belajar dari kes dulu...
  5. Underestimate? Mungkin... Aku rasa taman aku ni aman damai...
  6. Rasa nak meraung.....
  7. Kulari ke hutan kemudian menyanyiku....
  8. Kulari ke pantai kemudian teriakku...

Aku rasa nak menyahut cabaran anak aku... "Ayah, kita ada vidoe camera kan... Kita pasang dan tengok sapa suka ambik barang kita... Ayah letak beg golf ayah satu lagi tu kat luar... Kita pegang kayu golf sorang satu.. Bila dia masuk je kita ketuk dia..."

Eh... Kalu betul2 berlaku mahu maut si pencuri tu... Kang naik turun court plak aku... Tapi aku rasa berbaloi tu... Jeng... jeng... Nanti aku pikirkan lagi...

Alex... Sape nak kuar duit beli tayar & rim ni...? OK.. OK la... Silap I, I beli la.... Huk.. Huk...

Ok la... Usah ditangis benda yang telah pergi...

14 Comments:

Post a Comment

<< Home